Gyakori kérdések
Mi a Gránit Vállalati Ügyintézői Portál, és hogyan lehet létrehozni?
A Gránit Vállalati Ügyintéző Portálon lehetősége van online
benyújtani vállalati számlanyitási igényét, majd a számla
megnyitását követően a későbbiekben számlamódosítási ügyleteket is
indíthat.
A Gránit Vállalati Ügyintéző Portál használatához személyes fiókot
kell létrehoznia, melyet az alábbiakban elérhető regisztrációs
felületen van lehetősége: Regisztráció
Meglévő Gránit ügyfél vagyok, de nem rendelkezem Vállalati Ügyintéző
Portál fiókkal. Így is lehet regisztrált fiókom?
Amennyiben már rendelkezik korábban (bankfiókban vagy ügyfélreferens
közreműködésével) nyitott Gránit vállalkozói számlával, ugyan
lehetősége van ügyfélfiók létrehozására, azonban meglévő
számlá(i)val, az(ok)hoz kapcsolódó beállításokkal, igénybevett
szolgáltatásokkal, kijelölt számla feletti rendelkezőkkel és
jogosultságaikkal, illetve esetenként vállalkozásával, illetve a
vállalkozáshoz kapcsolódó magánszemélyekkel kapcsolatos adatok nem
lesznek elérhetőek személyes fiókjában, azokat pillanatnyilag még
nem tudjuk automatikusan előtölteni.
A Bank folyamatosan dolgozik azon, hogy a Gránit Vállalati
Ügyintéző Portál egy digitális ügyfélfiókká váljon, így
fejlesztési terveink között szerepel az is, hogy a jövőben
ügyfélfiókjában mindig a Bank által ismert, legfrissebb adatokat
tegyük elérhetővé.
Meglévő vállalati ügyfélként mire van ez esetben lehetőségem a
Vállalati Ügyintéző Portálon?
A Vállalati Ügyintéző Portálon meglévő ügyfélként jelenleg kizárólag
további számlanyitásra (a továbbiakban ezen számlával kapcsolatos
ügyintézésre), illetve olyan számlamódosítási igények benyújtására
van lehetősége, mely nem a korábban (még bankfiókban vagy
ügyfélreferens közreműködésével) nyitott számla beállításaival,
ahhoz kapcsolt szolgáltatásokkal vagy a számla feletti
rendelkezőkkel és azok jogosultságaival kapcsolatos. Így pl. új,
számla feletti rendelkező személy felvétele (ügyfélazonosítási
folyamata) kezdeményezhető online, azonban ezen személy már meglévő
számla feletti rendelkezői jogosultságai meghatározására nincs
lehetőség.
További számlanyitás iránti, vagy egyéb számlamódosítási igény
benyújtásához minden (korábban már a Bank rendelkezésére bocsátott)
adatot újra rögzítenie kell a felületen, és a szerződéskötés
részeként - VideóBankon - az ügyfélazonosítási folyamatokat is újra
teljesíteni szükséges (a már azonosított képviseletre jogosult
személy(ek)nek is).
Hogyan változtathatom meg a Gránit Vállalati Ügyintézői Portálhoz
regisztrált e-mail címet?
Amennyiben szeretné megváltoztatni a Gránit Vállalati Ügyintéző
Portálhoz rögzített e-mail címét, kérjük, vegye fel velünk a
kapcsolatot
Milyen dokumentumokra lesz szükségem új vállalkozói számlanyitási
igény benyújtásakor?
A vállalati számlanyitáshoz szükséges dokumentumok listája
itt
érhető el.
Mit jelent az e-hiteles dokumentum?
Az e-hiteles okirat olyan on-line, elektronikus okirat, amelyen
szerepel a szolgáltató hitelesítő záradéka (tanúsítvány) és a
szolgáltató fokozott biztonságú elektronikus aláírásával
hitelesíti és elhelyezi rajta időbélyegzőjét. Az e-hiteles okirat
bizonyító erejű, ugyanakkor nem minősül közokiratnak.
Az ilyen típusú dokumentumok megtekintése az ingyenes e-Szignó
programmal lehetséges. Az e-Szignó program ingyenesen
letölthető
Az e-akta dokumentumot a cég ügyvédjétől vagy az alábbi linken
tudja beszerezni:
Az e-hiteles okirat kizárólag az e-Szignó programmal ellenőrizve
és elektronikusan — számítógép képernyőjén — megtekintve bizonyító
erejű. Kinyomtatva, papír formátumban nem minősül hiteles,
bizonyító erejű dokumentumnak. Csak elektronikus formában
ellenőrizhető a hitelessége, csak ekkor bír bizonyító erővel.
Mi a teendő, ha nem rendelkezem e-hiteles dokumentummal?
Ha nem rendelkezik ilyen formátumú dokumentummal, azonban szervezeti
forma alapján az megkövetelt lenne (pl. a társaság betéti társaság,
korlátolt felelősségű társaság, közkereseti társaság,
részvénytársaság, egyéni cég vagy végrehajtói iroda), vállalati
számlanyitási, illetve számlamódosítási igényét ugyan elő tudjuk
készíteni, azonban nincs lehetőség online szerződéskötésre. Ebben az
esetben a szerződés(ek) aláírását bankfiókjaink egyikében tudja
elvégezni.
Milyen dokumentumok tölthetők fel a „További dokumentum feltöltése”
opciónál?
A „További dokumentumok feltöltése” opciónál lehetőség van a
számlanyitáshoz/szerződésmódosítási igényhez további dokumentumok
(pl. rögzített cégjegyzésre jogosult(ak) és egyéb bankszámla feletti
rendelkező(k)/kártyabirtokos(ok) okmánymásolatainak –
személyazonosító okmány és lakcímkártya) feltöltésére, amellyel még
gördülékenyebbé és hatékonyabbá teheti az ügyintézést.
Itt tölthetők fel további fájlok is, mint például adószám nélküli
vállalat esetén az igazolás arról, hogy a társaság nem végez
adóköteles tevékenységet, illetve olyan dokumentumok, melyeket egy
esetleges hiánypótlás keretein belül kér(het) a Gránit Bank a
benyújtott számlanyitási vagy számlamódosítási igényéhez
kapcsolódóan.
Amennyiben valamely adatom hibásan került előtöltésre a felületen,
javíthatom?
Az ügyfélfelületen, amennyiben lehetőségünk van rá, előre kitöltjük
a Bank által használt nyilvános adatbázisból elérhető adatokat.
Kérjük, ellenőrizze ezeket, szükség esetén helyesbítse a hibásan
kitöltött adatokat az ügyfélfelületen.
A vállalkozásomhoz kapcsolódó magánszemélyek közül kit kell
rögzítenem a „cégjegyzésre jogosultak”, és kit az „egyéb bankszámla
feletti rendelkezők / bankkártyabirtokosok” közé?
A felületen cégjegyzésre jogosultként kell rögzíteni a
vállalkozás képviselőit, azaz a jogi személy vagy jogi
személyiséggel nem rendelkező szervezet nevében vagy megbízás
alapján - a cégformát, illetve a szervezeti formát szabályozó
jogszabály szerint - a szervezet képviseletére jogosult személyeket.
Egyéb bankszámla feletti rendelkezőként /
Bankkártyabirtokosként
szükséges rögzíteni a vállalkozás képviseletében jogszabály alapján
eljárni jogosult személy(ek) által bankszámla feletti rendelkezésre
feljogosított más személyeket, így különösen a kizárólag
elektronikus felhasználókat vagy kártyabirtokosokat.
Kötelező megrendelnem a Gránit NetBank és Gránit VideóBank
szolgáltatásokat az online számlanyitási igényem benyújtása
alkalmával?
Igen. Online számlanyitási és –ügyintézési szolgáltatásunk kizárólag
úgy vehető igénybe, ha a vállalkozás nevében Gránit NetBank és
Gránit VideóBank szolgáltatásokat is igényel, ugyanis ezek a
szolgáltatások együttesen biztosítják a kényelmes és teljeskörű
videóbanki ügyintézést.
Mire szolgál a Tényleges tulajdonosi nyilatkozat? Kötelező ilyen
nyilatkozatot tennem?
A Bank az ügyfél-átvilágítás során köteles az egyéni vállalkozót,
illetve a jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező
szervezet ügyfél képviselőjét büntetőjogi felelősségének tudatában
írásban arra vonatkozóan nyilatkoztatni, hogy ki(k) a tényleges
tulajdonosa(i).
Az ügyfél által tényleges tulajdonosként megjelölt személy minden
esetben magánszemély kell legyen!
Kiket adhatok hozzá a számláimhoz bankszámla feletti rendelkezőként
/ bankkártyabirtokosként?
Bankszámlák feletti rendelkezőként a Gránit Vállalati Ügyintéző
Portál „A vállalkozás és a vállalkozáshoz kapcsolódó személyek
adatai” menüpontjában felvett cégjegyzésre jogosultként vagy egyéb
bankszámla feletti rendelkezőként/bankkártyabirtokosként megjelölt
természetes személyek adhatók meg. Amennyiben a cég egy tényleges
tulajdonosát is számla feletti rendelkezőként kívánja rögzíteni, a
tényleges tulajdonos személyt (képviseleti jogosultsága
függvényében) cégjegyzésre jogosultként vagy egyéb bankszámla
feletti rendelkezőként/bankkártyabirtokosként is rögzíteni
szükséges.
Mit jelent, ha egy bankszámla feletti rendelkező „papíralapú
rendelkezői és elektronikus szerződéskötési jogosultságot” kap?
A pénzforgalmi bankszámla felett történő írásbeli (papíralapú) vagy
elektronikus (VideóBankon keresztül történő) rendelkezéshez a
rendelkezésre jogosult személy(ek)et Aláíró kartonon szükséges
rögzíteni. Az Aláíró karton cégszerű/szabályszerű aláírásával a
vállalkozás a pénzforgalmi bankszámlája felett rendelkezni jogosult
személyeket, beosztásukat, a rendelkezésük módját (együttes vagy
önálló rendelkezési jog), aláírás mintájukat, és az általuk
kötelezően használandó, a vállalkozás géppel vagy kézzel kiírt
betűszerinti nevét jelenti be a Banknak.
Mi az a másodlagos számlaazonosító?
A vállalkozás engedélye alapján, az ilyen jellegű rendelkezésre
jogosult(ak) által a vállalkozás fizetési számláját vezető
pénzforgalmi szolgáltató útján a központi adatbázist működtető
szervezet részére megadott egyedi azonosító, amely a vállalkozás
fizetési számlája egyértelmű azonosítására szolgál. Ezekkel a
másodlagos számlaazonosítókkal akkor is indítható azonnali utalás,
ha a kedvezményezett neve és bankszámlaszáma nem ismert.
Másodlagos számlaazonosítóként az alábbiak regisztrálhatók:
- e-mail-cím,
- mobiltelefonszám,
-
adószám (vállalkozások esetén) / adóazonosító jel (lakossági
ügyfelek esetén ).
A benyújtás előtti összegző és ellenőrző felületen ”Szerződéseket
cégszerűen aláíró” checkbox-ok jelentek meg. Ezekkel mi a teendő?
Mely checkboxokat kell jelölnöm?
A ”Szerződéseket cégszerűen aláíró” checkbox-ot azon cégjegyzésre
jogosult(ak) esetén szükséges jelölni, akik az adott ügylet kapcsán
a szerződéseket cégszerű aláírással fogjá(k) ellátni. Amennyiben a
kijelölt cégjegyzésre jogosult önálló képviseleti jogosultsággal
rendelkezik, elegendő egy checkbox-ot kijelölni – együttes
képviseletre jogosult cégjegyzésre jogosultak esetén, azonban két
checkbox jelölése kötelező.
Mit jelent, ha egy bankszámla feletti rendelkező elektronikus
cégszerű aláírásra jogosult? Mit jelent a cégszerű aláírási
pontérték?
Az elektronikus cégszerű aláírás olyan aláírási jogkör, mellyel az
adott felhasználó a vállalkozás képviseletében valamely elektronikus
csatornán (Gránit NetBank, Gránit eBank, Gránit Ügyfélterminál,
Gránit VideóBank, Gránit TeleBank) keresztül történő cégszerű
aláírásra jogosult.
A cégszerű aláírási jog nem a bankszámlákhoz kapcsolódó megbízások
aláírására ad jogosultságot (fizetési megbízások aláírására
vonatkozó jogosultság), hanem speciális számlatulajdonosi jogok
gyakorlására, így pl. szabad formátumú levelek Banknak történő,
elektronikus banki csatornán keresztül történő beküldésére.
Ahhoz, hogy a Bank egy ilyen megbízást elfogadjon, a megbízást
aláíró felhasználó pontszáma 10 pont kell, hogy legyen, több aláíró
felhasználó esetén pedig együttesen legalább 10 ponttal kell
rendelkezniük (pl. két aláíró esetén 5-5 ponttal).
Cégszerű aláírási jogosultság csak cégjogi értelemben vett cégszerű
aláírási joggal rendelkező felhasználó(k)hoz rendelhető!
Mit jelent, ha egy bankszámla feletti rendelkező fizetési megbízások
elektronikus aláírásra jogosult? Mit jelent a fizetési megbízások
aláírásához kapcsolódó pontérték?
A fizetési megbízások elektronikus aláírása olyan aláírási jogkör,
mellyel az adott felhasználó a vállalkozás képviseletében valamely
elektronikus csatornán (Gránit NetBank, Gránit eBank, Gránit
Ügyfélterminál, Gránit VideóBank, Gránit TeleBank) keresztül
fizetési megbízás benyújtására jogosult.
A fizetési megbízások aláírásához kapcsolódó pontérték 1-től 10-ig
terjedő skálán adható meg felhasználónként.
Ahhoz, hogy a Bank egy megbízást elfogadjon, a megbízást aláíró
felhasználó pontszáma 10 pont kell, hogy legyen, több aláíró
felhasználó esetén pedig együttesen legalább 10 ponttal kell
rendelkezniük (pl. két aláíró esetén 5-5 ponttal).
Mit jelent, ha egy bankszámla feletti rendelkező lekérdezői
jogosultságot kap egy elektronikus csatornán?
Lekérdezői jogosultság a bankszámlaforgalom megismeréséhez való
jogosultságot jelenti.
Ha az adott számlához megadott Fizetési megbízások aláírási
pontértéke nem nulla, úgy minden esetben automatikusan magába
foglalja a Lekérdezési jogosultságot is, de a Lekérdezési jog nem
jelenti aláírási jog megadását.
Mit jelent, ha egy bankszámla feletti rendelkező összes számla
feletti jogosultsággal rendelkezik egy elektronikus csatornán?
Ha a vállalkozás összes bankszámlára vonatkozó lekérdezési jogot is
engedélyez az adott felhasználó számára, akkor a felhasználó a
vállalkozás összes jelenlegi és jövőben megnyitásra kerülő
bankszámlájára (így a bankszámlákra, betétszámlákra és
hitelszámlákra is) vonatkozóan lekérdezésre válik jogosulttá.
Mekkora pontérték szükséges egy-egy megbízás benyújtásához?
A Bank egy Megbízás(csomago)t abban az esetben teljesít, ha olyan
felhasználó vagy felhasználók írták alá, akik önállóan vagy
együttesen legalább 10 aláírási ponttal rendelkeznek az adott
Megbízás típusra.
A felhasználók aláírási joga és pontszáma számlánként külön-külön
kerül meghatározásra.
Meglévő számlá(i)mmal kapcsolatos módosítási igényem van. Ezeket is
lehetőségem van online, Gránit VideóBankon keresztül intézni?
Jelenleg a Gránit Vállalati Ügyintéző Portálon az alábbi
szerződésmódosítási igények benyújtására biztosítunk lehetőséget:
- További számlanyitás;
-
Új, cégjegyzésre jogosult, bankszámla feletti rendelkező
hozzáadása;
-
Új, cégjegyzésre nem jogosult, egyéb bankszámla feletti
rendelkező hozzáadása;
-
Cégjegyzésre jogosult rendelkező törlése (törlés esetén a
rendelkező összes számlához kapcsolódó minden rendelkezési
jogosultsága törlése kerül, továbbá megszüntetésre kerül a
rendelkező nevére szóló összes üzleti bankkártya is);
-
Egyéb (cégjegyzésre nem jogosult) bankszámla feletti rendelkező
eltávolítása (törlés esetén a rendelkező összes számlához
kapcsolódó minden rendelkezési jogosultsága törlése kerül,
továbbá megszüntetésre kerül a rendelkező nevére szóló összes
üzleti bankkártya is);
-
Új bankkártya igénylése (új cégjegyzésre jogosult személy
számára);
-
Új bankkártya igénylése (új, cégjegyzésre nem jogosult, egyéb
személy számára);
- Cégadatok módosítása;
- Új tényleges tulajdonosi nyilatkozat benyújtása.
A Bank folyamatosan dolgozik azon, hogy a Gránit Vállalati
Ügyintéző Portál egy digitális ügyfélfiókká váljon, így
fejlesztési terveink között szerepel az is, hogy a jövőben
ügyfélfiókjából bármilyen típusú módosítási igény benyújtására
lehetőséget biztosítsunk.
Mit tehetek, ha a személyes fiókomban nem megfelelő típusú
módosítási ügyletet választottam ki?
A Vállalati Ügyintézői Portálon egyszerre csak egy típusú módosítási
ügylet indítható, az elindított ügylet teljes lezárásáig nincs
lehetőség újabb/másik módosítási ügylet benyújtására.
A módosítási igény ellenőrzésre való benyújtásáig lehetőség van az
elindított ügylet elvetésére, amennyiben az ügyletet mégsem kívánja
beadni, vagy pl. korábban hibás ügytípust választott ki.
Amennyiben egy megkezdett ügylet megszakításra kerül, az addigi
módosítások elvesznek és a fiókhoz rögzített adatok visszaállnak a
módosítás előtti állapotra.
Egy módosítási ügyletben újként felvett rendelkezőt több
bankszámlámhoz is szeretném hozzáadni. Erre hol van lehetőségem?
Módosítási ügylet során felvett új rendelkezőt jelenleg csak egy
kiválasztott számlához lehet hozzáadni egyszerre.
Amennyiben ilyen jellegű igénye lenne, kérjük, hogy a benyújtást
követően vegye fel a
kapcsolatot
ügyintézőinkkel, akik ebben az esetben megvizsgálják az egyedi
ügyintézés lehetőségét (lehetséges-e úgy előkészíteni a
szerződéseket, hogy a rendelkező egyszerre több számlához is
hozzáadásra kerülhessen).
Törölni szeretném egy bankszámla feletti rendelkező valamely
jogosultságát, azonban nem találok ilyen funkciót a felületen. Erre
nincs lehetőségem?
A Vállalati Ügyintéző Portálon jelenleg csak az adott személy összes
jogosultságának törlésére van lehetőség, a rendelkező adatainak
módosítására, vagy csak bizonyos jogosultságainak megszüntetésére
nincs.
Amennyiben ilyen jellegű igénye lenne, kérjük, vegye fel a
kapcsolatot
ügyintézőinkkel, akik ebben az esetben megvizsgálják az egyedi
ügyintézés lehetőségét (lehetséges-e úgy előkészíteni a
szerződéseket, hogy a rendelkező csak bizonyos rendelkezői
jogosultságai kerüljenek megszüntetésre).
A Bank folyamatosan dolgozik azon, hogy a Gránit Vállalati
Ügyintéző Portál egy digitális ügyfélfiókká váljon, így jövőbeli
fejlesztési terveink között szerepel az is, hogy ilyen jellegű
módosítási ügyletek benyújtásának lehetőségét is
megvalósítsuk.
Mire lesz szükségem a videóhívás során?
A videóhívás során szükségünk lesz a videóhívásban részt vevő
személy személyazonosító igazolványára, lakcímkártyájára.
Mi történik, ha a videóhívás során bemutatott okmányokon szereplő és
a korábban az ügyfélfiókban rögzített adatok között eltérés
mutatkozik?
Amennyiben a videóhívás során valamilyen eltérésre derül fény a
felületen rögzített és a bemutatott okmányokon szereplő adatok
között, ügyintézőink akár azonnal módosítani tudják az aláírandó
szerződéses dokumentumokat. Ugyanakkor, ebben az esetben a végleges
aláírandó dokumentumok nem feltétlenül fognak megegyezni a korábban
az ügyfélfiókba feltöltött tervezetekkel.
Ha nem az aláírási címpéldányon / aláírás mintán, vagy
személyazonosító okmányon szereplő aláírás mintát kívánom használni
bankszámláim feletti rendelkezés alkalmával, adhatok meg más aláírás
mintát?
Banknál elfogadott – a Társaság Bankszámlái feletti rendelkezési jog
gyakorlásához szükséges - aláírás mintát kizárólag a rendelkezési
jogosultsággal bíró természetes személy személyazonosító okmányáról
vagy (amennyiben rendelkezésre áll) aláírási címpéldányáról vagy
aláírás mintájáról vesz fel a Bank.
Amennyiben több Gránit Vállalkozói Alapszámla 2-t igénylek,
mindegyikre megkapom az 5 db díjmentes utalási kedvezményt?
A havi első 5 db forgalmi jutalékmentes belföldi elektronikus
forintátutalás kedvezménye kizárólag az elsőként megnyitott Gránit
Vállalkozói Alapszámla 2 típusú bankszámlára érvényes, minden
további bankszámla vonatkozásában a kedvezmény nem érvényesíthető.
Van-e bármilyen költsége a bankon belüli és bankon kívüli eseti
elektronikus átutalásoknak?
A havi átalánydíj tartalmazza a banki költségeket, ugyanakkor a Bank
a tranzakciók után a mindenkor hatályos törvény által megállapított
tranzakciós illeték mértékének megfelelő összeget terheli.